A Console-ból tulajdonképpen a Counter-Strike-al kapcsolatos összes beállítás meg tudod változtatni szöveges környezetben. 
Fontos hogy a cstrike könyvtárban lévõ config.cfg-dben az alábbi kétsor benne legyen (helyesen kitöltve): 
bind "gomb" "toggleconsole" erre a gombra fog lejönni a konzolod! 
console "1.0" 

Parancs Változó Leírás 

+attack Elsõdleges támadás 
+attack2 Másodlagos támadás (pl. zoom) 
+back Mozgás hátra 
+duck Guggolás 
+forward Mozgás elõre 
+jump Ugrás 
+klook Nézelõdés bill.-el 
+left Oldalazás balra 
+lookdown Lenézés 
+lookup Felnézés 
+mlook Nézelõdés egérrel 
+movedown Mozgás le (létrán, vízben) 
+moveleft Oldalazás balra 
+moveright Oldalazás jobbra 
+moveup Mozgás fel 
+reload Fegyver újratöltése 
+right Mozgás jobbra 
+showscores Megmutatja a pontokat és a pingeket 
+speed Lopakodás 
+strafe Oldalazás 
+use Használat (ajtónyitás, túsz megfogása) 
adjust_crosshair blue, red... Célkereszt színe 
allowupload Feltöltés engedélyezése a szerverre 0-ki,1-be (pl. spray-hez kell) 
ambient_fade 100 Környezeti zajok milyen messze hallatszódnak 
ambient_level 0.300 Környezeti zajok hangereje 
appenddemo Felvesz egy demot és hozzáadja a Half-Life/cstrike/demo.dem-hez 
bind Bind (egy gomb beprogramozása (bind "key" "parancs")) 
brightness 1 Fényerő 
buy Buy Menu-Vásárlómenü előhívása 
buyequip Buy Equipment Menu-Felszerelés menü előhívása 
buyammo1 Elsõdleges fegyverbe lőszervétel 
buyammo2 Másodlagos fegyverbe egy tár lőszervétele 
cancelselect Kiválasztás törlése 
changeteam Csapatválasztó menü előhívása 
cl_allowdownload 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése (pl. hangok) 
cl_allowupload 0, -ki, 1, -be Feltöltés engedélyezése (pl. logo) 
cl_anglespeedkey 0.670 Az írányítógombok mekkora seb. változtassák a nézõszöget 
cl_backspeed 400 Hátrálás sebessége (szerverfüggõ!) 
cl_bob 0.010 Nézõpont billegésének mértéke futás közben 
cl_bobcycle 0.800 Nézõpont billegésének gyakorisága futás közben 
cl_bobup 0.500 Nézõpont billegésének mértéke futás közben 
cl_download_ingame 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése játék közben 
cl_forwardspeed 400 Elõremozgás sebessége (szerverfüggõ!) 
cl_himodels 0, -ki, 1, -be Jobb minõségû játékosmodell 
cl_messages Szerver üzeneteinek megejelenítése 
cl_movespeedkey 0.300 Mozgás sebessége billentyûzetrõl 
cl_nopred 0, -ki, 1, -be Kliens oldali elõrejelzés 
cl_pitchdown 89 Lenézés max. szöge 
cl_pitchspeed 225 Fel/lenézés sebessége 
cl_pitchup 89 Felnézés max. szöge 
cl_showfps 0, -ki, 1, -be FPS megjelenítése 
cl_shownet 0, -ki, 1, -be Hálozati adatforgalom csomagainak megjelenítése 
cl_slist 10 Szerverlistában levõ szerverek számának megadása 
cl_upspeed 320 Felfelé maszás sebessége 
cl_waterdist 4 Víz alatt milyen messze lehhesen ellátni 
cl_yawspeed 210 Jobbra/balra fordulás sebessége (szerverfüggõ!) 
clear Konzol letörlése 
cmdlist Összes konzolparancs kilistázása 
connect IP Csatlakozás a megadott szerverhez (pl. connect 157.181.31.18) 
cvarlist Összes konzol-változó kilistázása 
developer 0, -ki, 1, -be Speciális fejlesztoi konzolüzenetek bekapcsolása 
disconnect Kapcsolat megszakítása az adott szerverrel 
drawradar Radar bekapcsolása 
drop Fegyver/C4 eldobása ha a kézben van 
echo "message" Üzenet kiírása a konzolban 
enableconsole Konzol engedélyezése 
escape Funkciója ugyanaz, mint az ESC gombnak 
exec filenév Script futtatása 
exit Kilépés Windows-ba 
force_centerview Középre nézés bekapcsolása 
fps_lan Max. fps LAN-on 
fps_modem Max. fps iNET-en 
fps_single Max. fps single player módban 
fullinfo Felhasználói infok megjelenítése 
fullserverinfo Szerverinfok 
gamma 3 Gamma mértéke 
getcertificate Engedélyeztetés a WON-nál 
getsv Szerverek számának és IP címének kiírása 
gl_clear 0 Megjelenítés minosége 
gl_cull 1 Megjelenítés minosége 
gl_d3dflip 0 Fordított renderelési sorrend D3D módhoz 
gl_dump Videokártya adatainak megjelenítése 
gl_flipmatrix 0, -ki, 1, -be Speciális célkereszt 3DNow! 3Dfx MiniGL -hez 
gl_keeptjunctions 0 Megjelenítés minosége 
gl_max_size 256 Megjelenítés minosége 
gl_overbright 0 Megjelenítés minosége 
gl_picmip 0 Megjelenítés minosége 
gl_playermip 0 Megjelenítés minosége 
gl_texturemode [típus] Megjelenítés minosége 
gl_ztrick 1 Megjelenítés minosége 
graphheight 64 Megjelenítés minosége 
graphhigh 512 Megjelenítés minosége 
graphmean 1 r_netgraph beállításait írja ki 
hideconsole Konzol elrejtése 
hideradar Radar elrejtése 
hisound 1, 0 Hang minosége (1=22kHz, 0=11kHz) 
hud_fastswitch 0, -ki, 1, -be Gyors fegyverváltás 
hud_saytext_time 5 (sec) Játékosok szövegeinek kijelzési ideje a képernyőn 
impulse 100 Lámpa 
impulse 201 Ezzel tudjuk a logonkat felrakni a falra 
lastinv Utoljára használt tárgy vagy fegyver 
invnext Következő tárgy kiválasztása az aktuális után 
invprev Előző tárgy kiválasztása az aktuális után 
kill Öngyilkosság elkövetése 
lightgamma 2.500 Megjelenítés minosége 
listdemo demo_neve Info egy adott demoról 
lookspring 0, -ki, 1, -be Automatikus középrenézés (ha mlook kikapcsolva) 
lookstrafe 0, -ki, 1, -be Oldalalzás egérrel (ha mlook be van kapcsolva) 
m_filter 0, -ki, 1, -be Egér beállítás 
m_forward Eloremozgás erossége egérnél 
m_pitch 0.022 Fel/lenézés érzékenysége 
m_side 0.800 Oldalazás érzékenysége egérnél 
m_yaw 0.022 Jobbra/balra fordulás érzékenysége egérnél 
menuselect Egy menüpont kiválasztása 
messagemode Üzenetküldés módja: mindenkinek a szerveren 
messagemode2 Üzenetküldés módja: csak a csapattársaknak 
motd Message Of The Day (A nap üzenete) kiírása 
name "neved" Névváltás 
net_graph 1, 2, 3 Internet forgalom kijelzése 
nosound 0, -ki, 1, -be Hang ki/bekapcsolása 
pingsv IP:port Szerver pingelése 
play filenév Adott .wav file lejátszása 
playdemo filenév Demo lejátszása 
playvol 0-10 Demo lejátszásának hangereje 
quit Kilépés Windows -ba 
r_decals 250 Decal -ok száma (golyónyom, logó stb.) 
r_drawviewmodel 0, -ki, 1, -be Fegyvermodell megjelenítése 
r_dynamic 0 Megjelenítés minosége 
radio1 Radio1 Menü megnyitása 
radio2 Radio2 Menü megnyitása 
radio3 Radio3 Menü megnyitása 
rate 1000-10000 Adatforgalom max. 
reconnect Újracsatlakozás az elozo szerverhez 
record filenév Demo elmentése 
retry Újracsatlakozás a szerverhez 
s_2dvolume 1 2D hangero értéke 
s_a3d 0, -ki, 1, -be A3D támogatás 
s_automax_distance 30 Távolságot ameddig a maximális hangero terjed 
s_automin_distance 2 Távolságot amettől a minimális hangero terjed 
say "üzenet" Üzenet küldése a többi játékosnak 
say_team "üzenet" Üzenet küldése a csapattársaknak 
scr_centertime 2 Szerver üzenetei meddig maradjanak a képernyon 
scr_printspeed 7 Üzenetek kiírásásnak sebessége 
screenshot Képernyo elmentése (Half-Life/cstrike 
sensitivity 9 Egér érzékenysége 
serverinfo Szerverinformációk 
setdemoinfo Információkat adhatunk a demonkhoz 
showbriefing Pálya leírása 
showinfo 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése 
showpackets 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése 
showram 0, -ki, 1, -be Rendelkezésre álló RAM kiírása 
sizedown Képernyo csökkentése 
sizeup Képernyo növelése 
slot1 1-es menüpont kiválasztása 
slot2 2-es menüpont kiválasztása 
slot3 3-as menüpont kiválasztása 
slot4 4-es menüpont kiválasztása 
slot5 5-ös menüpont kiválasztása 
slot6 6-os menüpont kiválasztása 
slot7 7-es menüpont kiválasztása 
slot8 8-as menüpont kiválasztása 
slot9 9-es menüpont kiválasztása 
slot10 10-es menüpont kiválasztása 
snapshot Screenshot 
speak üzenet Üzenet mondása 
startdemos Demok lejátszása a listából 
stop Demo felvételének befejezése 
stopdemo Demok lejátszásának befejezése 
stopsound Hang lejátszásának leállítása (pályán pl eső..) 
swapdemo seg seg Felcserél két demo szegmenst a demon belül 
timedemo demóneve Demo lejátszása és FPS mérése 
toggleconsole Konzol elohívása 
unbind gomb A megadott gombhoz bindelt funkciót eltávolítja 
unbindall Az összes bind eltávolítása 
use Tárgy vagy fegyver használata 
vid_config_x 800 Vízszintes felbontás 
vid_config_y 600 Függőleges felbontás 
vid_d3d 0, -ki, 1, -be Direct3D támogatás 
vid_describemode Videomódról infok 
vid_mode Videomód beállítása 
violence_ablood Megjelenítés minosége 
volume 0-10 Hangeroség 
weapon_ fegyvernév Ezzel közvetlenül eloveszi a fegyvert (pl. a bind "h" "weapon_knife") 

Pisztolyok - glock18/usp/deagle/p228/elite 
Géppisztolyok - mp5navy/p90/tmp/mac10/ump45 
Gépkarabélyok - ak47/sg552/m4a1/aug 
Shotgunok - m3/xm1014 
Mesterlövész puskák - scout/awp/g3sg1/sg550 
Gépágyú - m249 
Gránátok -flashbang/hegrenade/smokegrenade 
Egyéb - c4/knife 

wait 1 tick idore felfüggeszti a script futtatását 

Admin parancsok: 
Az adminok számára külön konfigurálási lehetőségek is vannak amivel a szerver beállításait lehet megváltoztatni. Ezek kimondottan azok számára fontosak akik a szerveren olyan joggal rendelkeznek amik lehetővé teszik az állítgatást (például: rcon password vagy admin jog). 

Parancs Leírás 
Általános szerver parancsok 
servercfgfile a szerver konfig fájlját állítja - alapesetben server.cfg 
serverprofile -profile string- a szevrer profilját állítja be 
addip -min- -ipaddress- egy IP címet ad a filterban listába - 0 perc végleges bant jelent 
banid -minutes- -uniqueid- a játékosokat egyéni id-jük alapján bannolja a szerver - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent 
banid -minutes- -uniqueid- kick bannolja és kirúgja a játékosokat a szerverről egyéni id-jük alapjánr - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent 
changelevel -mapname- mapotvált és megtartja a kliensekkel a kapcsolatot 
changelevel2 -mapname- folytatja a játékot egy új mapon 
cmdlist kilistázza az összes konzol parancsot 
cr_demoman # egy csapaton belüli robbanóanyag szakértők számát határozza meg 
cr_engineer # egy csapaton belüli mérnökök számát határozza meg 
cr_hw # egy csapaton belüli hw-sek számát határozza meg 
cr_medic # egy csapaton belüli szanitécek számát határozza meg 
cr_pyro # egy csapaton belüli tűzszerészek számát határozza meg 
cr_sniper # egy csapaton belüli mesterlövészek számát határozza meg 
cr_soldier # egy csapaton belüli katonák számát határozza meg 
cr_spy # egy csapaton belüli kémek számát határozza meg 
cvarlist az összes konzol változót (cvar) kilistázza 
decalfrequency -seconds- logók megjelenítésének gyakoriságát szabályozza - az alapeset 30 
dropclient klienst lekapcsolja a szerverről 
exec -filename- elindít egy .cfg fájlt 
exit bezárja a játékot vagy a dedikált szerverprogramot rákérdezés nélkül 
filterban 0 az IP cím alapján történő bannolást szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
heartbeat a master szervert "emlékezteti" egy jellel, hogy szervered még mindig fut és elérhető 
host_framerate 0 a szerver beavatkozásának sebességét határozza meg a játékba 
host_killtime 0 a szerver lekapcsolása előtt eltelt idő 
hostname -name- beállítja a szerver nevét 
hostport 27015 a szerver portját határozza meg 
info -userid- infókat ír ki a játékosokról 
ip_hostport 0 szerver portját határozza meg egy TCP/IP játék esetén 
ipx_serverport 0 szerver portját határozza meg egy IPX játék esetén 
keys a CD kulcs infót írja ki 
kick -player- kirúg egy játékost a szerverről név alapján 
kick # -keys#- kirúg egy játékost a szerverről id kulcs alapján - az id a "keys" paranccsal tudható meg 
kick # -userid- kirúg egy játékost a szerverről userid alapján - a userid a "users" paranccsal tudható meg 
killserver szerver kikapcsolása 
listid az id-ket jelzi ki a banlistában 
listip az IP címeket jelzi ki a filterban listából 
log on 
log off a loggolást állítja be 
logaddress -ip- -port- a logfájl címét határozza meg, amikor a loggolás egy külső gépre kerül 
lservercfgfile a listen szerver konfig fájlját határozza meg - alapesetben listenserver.cfg 
map -mapname- mapot vált és megszakítja a kliensekkel a kapcsolatot 
mapcyclefile 0 meghatározza a mapcycle-t tartalmazó fájl nevét - alapesetben 'mapcycle.txt' 
maps -substring- kilistázza azokat a mapokat, amelyek a -substring--t tartalmazzák 
maxplayers 16 a maximális játékosszámot határozza meg 
motd_display_time 8 az idő, ameddig az automatikus üzenetek megjelennek a képernyőn másodpercekben 
mp_autocrosshair 0 az autoaim-et szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_decals 300 a maximális decal szintet szabályozza 
mp_falldamage 0 a realisztikus sérülést szabályozza lezuhanás esetén - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_flashlight 0 a flashlight ki -és bekapcsolása - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_footsteps 0 a lépéshangokat szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_forcerespawn 0 a játékosok azonnal újjáélednek haláluk után - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_fraglimit 40 a maximális elérhető fragszámot határozza meg, mely elérése után a szerver mapot vált 
mp_friendlyfire 0 a csapattárs sebzést szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_logecho 0 az echo parancsok loggolását szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_logfile 0 a loggolást szabályozza többjátékos módban - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
mp_teamlist -teamname/modelname; 
teamname/modelname- 
a csapatneveket és modelleket határozza meg teamplay módban 
mp_teamplay 21 a flag számot határozza meg a csapatjátékos módban 
mp_timelimit 25 egy mapon eltöltendő időt állítja be 
mp_weaponstay 0 a fegyverek a földön maradnak, miután egy játékos felvette - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
password -pass- a szerver privát jelszavát állítja be 
path kijelzi a jelenlegi főkönyvtárat 
pausable 0 a kliensek jogát szabályozza a játék szüneteltetésére - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' 
ping az összes kliens pingjét kijelzi 
port 27015 a szerver portját állítja be 
quit kilép a windows-ba rákérdezés nélkül 
rcon -password- 
rcon -command- rcon parancs megadásának módja - parancs indítása előtt kötelező az első sort beütni az rcon jelszavával 
rcon_address -ip addy- beállítja az rcon IP címét 
rcon_password -pass- beállítja az rcon jelszavát 
rcon_port 27015 beállítja az rcon portját 
registered 0 
reload újratölti a jelenlegi mapot 
removeid -uniqueid- az egyéni id-ket törli a bannolható adatok közül 
removeip -ip addy- törli az IP címeket a filterban listából 
restart újraindítja a jelenlegi mapot és törli a statisztikát 
setmaster -ip or hostname- a master szervert állítja be - IP vagy hostcím is használható 
stuffcmds a kliens konzol parancsokat tölti be a szerverről és újraindítja a szervert 
sv_accelerate 10 a játékos gyorsítását határozza meg a szerver felé 
sv_aim 0 az auto-aim-et szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_airaccelerate 10 a levegőben mozgás sebességét határozza meg 
sv_airmove 0 a levegőben mozgást szabályozza 
sv_allow_download engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok letöltését 
sv_allow_upload engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok feltöltését 
sv_allowdownload 0 adatok és modellek letölthetőségét szabályozza a szerverről - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_allowupload 0 a kliensek lehetőségét szabályozza modellek és adatok feltöltésére - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_bounce 0 ütközési zónákat kapcsol ki és be - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_challengetime 15 meghatározza, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a klienseknek a szerverre kapcsolódáshoz 
sv_cheats 0 a csalásokat szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_clienttrace 3.5 a kliens kiterjedését határozza meg ütközések esetén 
sv_clipmode 0 a clipping módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_friction 4 a súrlódást szabályozza 
sv_gravity 800 a gravitáció szintjét határozza meg 
sv_idealpitchscale 0.800 sets the pitch preference 
sv_lan 0 a LAN szervert módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_language 0 a nyelvet határozza meg 
sv_logrelay 
sv_maxrate 5000 a maximális adatszintet (pinget) határozza meg 
sv_maxspectators 8 a megfigyelők maximális számát határozza meg 
sv_maxspeed 500 a kliensek maximális sebességét határozza meg 
sv_maxvelocity 2000 a maximális gyorsaságot határozza meg 
sv_minrate 8000 a minimális adatszintet (pinget) határozza meg 
sv_netsize 0 a maximális hálózati csomagot határozza meg - 0 = automatikus 
sv_newunit 0 
sv_password 0 a szerverjelszót határozza meg 
sv_print_custom a játékos felé SZ_Overflow hibát ad és kilép a szerverről 
sv_sendvelocity 1 
sv_showcmd 0 
sv_skyname 0 az ég textúráját határozza meg 
sv_smartdelta 1 
sv_spectalk 1 a megfigyelő kliensek üzenetküldését szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
sv_spectator_password 0 a klienseknek jelszót kell használniuk a megfigyelő mód eléréshez - a jelszót határozza meg 
sv_spectatormaxspeed 500 a megfigyelők mozgási sebességét szabályozza 
sv_stepsize 18 a szörny és a játékos lépésméretét szabályozza 
sv_stopspeed 100 a sebesség, amennyivel a játékos megáll valamelyik irányba való futás után 
sv_timeout 65 az időtullépés mértékét szabályozza 
sv_type engedélyezi a szerver CPU-jának és az oprendszer típusának a megadását a szerver leírásban 
sv_upload_maxsize 0 a maximális feltölthető fájlméretet állítja be 
sv_wateraccelerate 10 a vízben mozgás sebességét állítja be 
sv_wateramp 0 
sv_waterfriction 1 a víz közegellenálását határozza meg 
sv_zmax 4096 a maximális zbuffer méretet állítja be 
status kilistázza mindegyik klienst és a következő infót: felhasználó, fragek, név, framerate, latency, ping, csomag kiesés %
team 0 a team módot állítja - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
team1_color -color- a team1 színét állítja be 
team1_model -model- a team1 modellt állítja be 
team1_name -name- a team1 nevet állítja be 
team1_skin -skin- a team1 skint állítja be 
team2_color -color- a team2 színét állítja be 
team2_model -model- a team2 modellt állítja be 
team2_name -name- a team2 nevet állítja be 
team2_skin -skin- a team2 skint állítja be 
tfc_adminpwd -password- a tfc admin jelszót határozza meg - az "admin -password-" paranccsal nyerhető engedély az rcon használatához 
tfc_autoteam 0 automata csapatválasztást sazbályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
tfc_balance_scores 0 pont alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
tfc_balance_teams 0 játékosszám alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
tfc_birthday születésnap módot szabályozza (a bombák ajándékokként tűnnek fel) - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
tfc_clanbattle 0 a tfc klán csata módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
tfc_clanbattle_ceasefire 0 tűzbeszüntetést szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re 
tfc_clanbattle_locked 0 a zárt módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re 
tfc_clanbattle_prematch 0 a prematch módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re 
tfc_fragscoring 0 a fragek "beleszólását" szabályozza a csapat összesített pontjába - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' 
tfc_respawndelay 0 a respawn késleltetést állítja tfc játékokban 
tfc_spam_limit 20 meghatározza az üzenetek számát, amelyek után spam büntetést kap a játékos 
tfc_spam_penalty1 8 a spam büntetés 1. szintre 
tfc_spam_penalty2 2 a spam büntetés 2. szintre 
users minden játékos kilistázása a felhasználói id-kel és az egyéni id-kel együtt 
writeid az egyéni id-ket a banned.cfg-be írja 
writeip az IP címeket a listip.cfg-be írja